Muntfiurèin: differenze tra le versioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Etichette: Modifica da mobile Modifica da web per mobile
Nessun oggetto della modifica
Etichette: Modifica da mobile Modifica da web per mobile
Riga 25:
Al sendic l'è Mavrezi Paladin (Maurizio Paladini)
 
= Stòria =
 
Zòna storicament abiteda da [[Liguri Friniati]], ch'an controle tôta la parta d'apenin ed [[Modna]] e po anch ed [[ReggioReg]]. Li lour i fevne parta di Liguri Orienteli (axè coma i liguri [[Apuani]], ch'erne in [[Garfagnana]]. Con la granda invasioun celtica del IV secol prema ed Crest, che l'ha purte i [[Galli Boi]] in t'la pianüra e in t'la colina mudnès e arsäna (reggiana), ag son ste soquanti invasiouni anch' in t'la muntägna: i'an risali al fiom fin al zoni ed Muntfiurein e anch ed l'elta Val Dragun.
Duränt la seconda guera mundiela, in t'l'estee del 1944, la zona l'è stata teatre di tänti rastrelamenti ed partigian da part dali tropi [[nazi-fasciste]].
Muntfiurein l'è tra le città decuredi ae valor militer per la guera e la Liberazion, insignida d'la Medaia d'or ae valor militer ([[Medaglia d'oro al valor Militare]]), e vintot fever del novcentestänta, per i sacrifeci d'la popolaziun, e per la lota di partigian.
 
= Turism =
 
Essend una lucalite turistica, Muntfiurein e g'à:
-do piscini comunali (ona regulamenter e ona per i pupin)
Riga 37:
-do camp da paloun (piò i campi dali frasioni)
-Palazat (Palazzetto dello sport), inaugure in t'l'estee 2012, con anch l'ostel
= Ativite =
 
 
Ien tänti li asociaziuni chi fän dali attivitee pri turisti e abitanti lucäli. Durant tôt l'än, e GEM (grop escursionestic munfiuriin) organeza di percusri long gli antichi sentier, inturn a Muntfiurein: dala Via Bibulca alla Via Vandelli. In estee ag son dali sagri in piaza e dali seredi cultudeli organizedi da e comun. In t'l'auton, e ghè la Festa de Tartöf (Sagra del tartufo) intorn al prem ed nuambre con bancati, degustazion...